Street Fighter V - NEWS!, PS4 / PC - Champion Edition: 14/02/2020

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 12/2/2020, 00:03     +1   -1
Avatar

Overlord

Group:
Fighter
Posts:
18,619

Status:


L'online è una merda da quando è uscito il gioco capirai....
 
Top
view post Posted on 13/2/2020, 12:31     +1   -1
Avatar

The Scythe that Reaps

Group:
Moderatore
Posts:
15,388

Status:


https://twitter.com/Yoshi_OnoChin/status/1227815927606988800

CITAZIONE
Thank you for the positive responses on our netcode announcement! Many players are asking about the timing for this, so I can share that the netcode update will happen next week after the server maintenance. For this week, please enjoy the release of #SFVCE and Seth on Friday!

Da un lato compatisco il povero Ono, lui è l'unico a rimetterci sempre la faccia.
 
Top
view post Posted on 14/2/2020, 08:28     +1   -1
Avatar

The Scythe that Reaps

Group:
Moderatore
Posts:
15,388

Status:


Bug fixes e ribilanciamento della Champion Edition:

https://game.capcom.com/cfn/sfv/as/pdf/en/...f8bc&20191225_2

CITAZIONE
While mid-animation,
taking damage at point-blank range used to result in the distance between both character models widening,
but this issue has now been addressed.

Specifically, adjustments have been made to the following:

1) Moves where the issue occurs between the start of the animation and the 5th frame.
 (For some moves where the character moves a significant distance, adjustments beyond the 5th frame were made.)

2) Moves with a large collision box on recovery, where taking a hit while missing an attack/blocking does not result in both characters being at point-blank range afterwards.

3) The first 2 frames of a back dash.

All moves described above have been adjusted.


Areas Affected by These Adjustments

Distance/situation after an attack varies according to the collision box and pushback on hit/block for each move. Fine adjustments have been made,
but other value changes have been observed as a result.
Adjustments were made to make attack hits/blocks/misses act closer to their original versions.
However, the methods of applying said adjustments differs according to character and move, so in some cases move properties and post-move situations have been changed.

Regarding point 1) above ("Moves where the issue occurs between the start of the animation and the 5th frame"),
it was felt that adjusting all actions would change things too drastically.
Therefore, adjustments were limited to the places thought to be the most effective, i.e. point-blank attacking/defensive moves where the issue is most likely to occur.

Please see the adjustment list for a rundown of changes by character.
 
Top
view post Posted on 15/2/2020, 13:24     +2   +1   -1
Avatar

De Oranje Piraat

Group:
Member
Posts:
4,506

Status:


Giocando in Arcade con Seth ho notato che come boss finale é leggermente più grosso della sua versione da pg giocabile. Probabilmente é una versione potenziata tipo Gill nell'arcade SF3, con la resurrection e tutto il resto...
 
Top
view post Posted on 16/2/2020, 00:57     +2   +1   -1
Avatar

Effort, guts and spirit!

Group:
OtakuFighter
Posts:
2,516

Status:


 
Web  Top
view post Posted on 16/2/2020, 20:41     +1   -1
Avatar

Overlord

Group:
Amministratore
Posts:
10,585
Location:
Secondo semaforo a destra

Status:


Fighissim lo star platinum quando l'oraoraora :rotfl:
 
Top
view post Posted on 16/2/2020, 20:55     +1   -1
Avatar

The Scythe that Reaps

Group:
Moderatore
Posts:
15,388

Status:


Si beh, Sethina si è 'mangiata' Demitri, Dio Brando e Makoto prima di entrare in scena.
E poi c'è la scena ilare nel suo Story Mode dove dice che vuole le abilità di tutti i combattenti DENTRO DI SE... che con quel corpo assume tutto un nuovo significato :lolling:
 
Top
view post Posted on 17/2/2020, 10:13     +1   -1
Avatar

The Scythe that Reaps

Group:
Moderatore
Posts:
15,388

Status:


Manutenzione dei server domani (notte - 16.30 ora del Pacifico, da noi +8 ore). Che sia la volta buona del netcode fix ?

https://www.eventhubs.com/news/2020/feb/16...netcode-update/
 
Top
view post Posted on 17/2/2020, 18:15     +1   +1   -1
Avatar

Overlord

Group:
Fighter
Posts:
18,619

Status:


Scusate, ma è la mia impressione o Seth effettivamente sembra un nano?

sasasasa
 
Top
view post Posted on 17/2/2020, 20:09     +1   +1   -1
Avatar

The Scythe that Reaps

Group:
Moderatore
Posts:
15,388

Status:


No, è vero. Il fatto è che il modello del Nostalgia è ricalcato su quello di tutti gli altri costumi (che hanno le proporzioni di un corpo femminile), perciò per non avere un effetto 'Abigail' (con il corpo che è effettivamente molto più grande dei suoi reali hurtbox) hanno ristretto le forme. Con l'effetto di avere quella roba inguardabile però.
 
Top
view post Posted on 17/2/2020, 22:05     +1   -1
Avatar

FullHD Member

Group:
Member
Posts:
1,085

Status:


Sti errori madornali non li sopporto. Gli sviluppatori sono i primi a mancare di rispetto al gioco. Bah.
 
Top
view post Posted on 18/2/2020, 08:16     +1   +1   -1
Avatar

Collezionista Compulsivo

Group:
Fighter
Posts:
15,208
Location:
Made in China

Status:


CITAZIONE (The Wraith @ 17/2/2020, 20:09) 
No, è vero. Il fatto è che il modello del Nostalgia è ricalcato su quello di tutti gli altri costumi (che hanno le proporzioni di un corpo femminile), perciò per non avere un effetto 'Abigail' (con il corpo che è effettivamente molto più grande dei suoi reali hurtbox) hanno ristretto le forme. Con l'effetto di avere quella roba inguardabile però.

Yep

https://www.eventhubs.com/news/2020/feb/17...ampion-edition/
 
Top
view post Posted on 19/2/2020, 03:48     +1   -1
Avatar

The Scythe that Reaps

Group:
Moderatore
Posts:
15,388

Status:


Lol al netcode fix.

HANNO TRASHATO LA PATCH DI ALTIMOR E LA SECONDA USCITA IN SEGUITO ! :rotfl:
(> le persone con la patch installata si vedono crashare costantemente il gioco)

https://www.eventhubs.com/news/2020/feb/16...netcode-update/

CITAZIONE
Street Fighter 5: Champion Edition's servers are now back online. Reports indicate that those with the netcode mod installed on their PC version of the game will now be banned.

As a result, it's highly recommended that you remove the unofficial patch before booting up the game. As of this moment, it's currently unknown if these are the "netcode adjustments" that were previously promised to be launching this week. Hopefully, there's an unannounced patch that will be made available before the end of the week.

This game is officially dead.
 
Top
view post Posted on 19/2/2020, 07:50     +1   -1
Avatar

Effort, guts and spirit!

Group:
OtakuFighter
Posts:
2,516

Status:


Vabbè ma bannare le patch amatoriali era necessario eh.


Si è creata una situazione dove l'utenza era divisa in:
- Senza Patch
- Prima patch (quella che dava lag agli user PS4)
- Seconda patch

Era diventata una bolgia ed infatti era diventato peggio di prima.


Da quel che ho letto stanotte, sembra (sembra, perchè stanno ancora testando) abbiano fatto più o meno quello che faceva la patch, ovvero re-sync a metà match e non solo ad inzio round.
Però tra chi potrebbe avere l'effetto placebo e vedere miglioramenti anche se non ce ne sono ("finalmente netcode diddio!!" Emh no...) e chi di contro hatera a prescindere ("game is dead gne gne" e solite c4zzate), ancora non è chiaro.



EDIT:

HiFight ha twittato questo:
https://twitter.com/HiFightTH/status/1230013529584848897


Da quel che ho capito forza il resync se la connessione inizia ad andare male, però non è chiaro.

Edited by Rainbow! - 19/2/2020, 08:09
 
Web  Top
view post Posted on 19/2/2020, 12:31     +1   -1
Avatar

The Scythe that Reaps

Group:
Moderatore
Posts:
15,388

Status:


Cominciano ad arrivare esiti più solidi delle semplici prime impressioni.

CITAZIONE
OgGeek2016
So after watching streams and reading takes tonight, it appears it's better for some, the same for others, but it's NOT worse. The matchmaking is faster but the same as far as playing someone in the same country (BAD), closer connections are better, still has one sided lag, and connection bars still mean nothing. All and all, it seems like you MIGHT feel a difference depending on your connection and/or hardware. It's weird, but it mostly an user based experience, so you can't really blame anyone for complaining and you can't take someone's word that it's better. It's going to be different for everybody.....and that kinda sucks!

CITAZIONE
GasBurglar

There was code changes the netcode. Essentially, maxframesahead is based on ping and will change dynamically. However, it has not been determined if the game attempts to resync frames. Apparently based on reports out there, it doesn't.

It's like the beginning of a fix.

Il gioco non sarà ancora 'morto' ma bene bene non sta.
 
Top
12828 replies since 5/12/2014, 13:49   171291 views
  Share