Street Fighter V - NEWS!, PS4 / PC - Champion Edition: 14/02/2020

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view post Posted on 6/12/2014, 01:56     +1   -1
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Overlord

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Secondo me resuscitano Nash o mettono Shadow direttamente.
Poi in teoria Evil Ryu non ci dovrebbe essere, perche dopo il 3 Ryu rigetta il potere dell'hado oscuro (che sempre in teoria non ci doveva essere manco nel 4, visto che Gouken stesso gli doveva aver sigillato il potere. Invece a quanto pare e' stato Akuma a risvegliargli l'hado oscuro, trapassandogli il petto con il pugno assassino, da quanto si evince nel fumetto di SF: Ryu Final).

Vabbe', ma tanto son solo congetture.
 
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view post Posted on 6/12/2014, 04:25     +2   +1   -1
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Overlord

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view post Posted on 6/12/2014, 09:29     +3   +1   -1
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The Scythe that Reaps

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Shadow non sarebbe male, se c'è una cosa che mi ha un pò scocciato della storyline di Guile è che dopo il 2 e il suo essere fondamentalmente venuto a patti con la morte di Nash... mi hanno trasformato il rapporto di amicizia/rispetto in una mezza bromance. Voglio dire, è morto ok ? Lord (Vega/ Bison) è stato sconfitto e la Shadaloo ridotta al lumicino stile Umbrella (ok, come la Umbrella spuntano sempre fuori dei frammenti dell'organizzazione a rompere le b*lle ma va beh). Cosa mi rappresenta questa continua ossessione 'no, deve essere ancora vivo !!!1111!!' (voluta dai pigri sceneggiatori di Ca$com) che aleggia per tutto il 4 ?

A questo punto tanto vale far si che sia davvero ancora vivo e bùna. Dopo tutto abbiamo già una decina di cloni-shoto, avere due 'cloni-sonic' con mosse dalle proprietà differenti non ammazza nessuno. E poi se siamo dopo il 3 ci sarebbe pure il pastorello Remy.
Partendo da un roster limitato (non credo partiranno direttamente con 30+ personaggi ma oh, conoscendoli chissà) chiaramente avrebbe senso prenderne solo 1 dei 3 e Remy rimane l'ultima scelta a mio avviso, però affiancare Guile a Shadow/Nash potrebbe avere anche un senso.
Sostituirlo non penso, visto che stanno testando le mosse di Nash e Remy su Guile con l'Omega, ma non si sa mai.

In ogni caso mi aspetto MOLTE delle modifiche Omega sui personaggi, per dire, avere un Ken che finalmente ha TUTTO il parco mosse differente da Ryu (Hadoken in stile King di KOF su tutte) sarebbe finalmente un bel cambiamento secondo me.
 
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De Oranje Piraat

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Cmq io non l'ho mica capita sta cosa che SFV è ambientato dopo il III.

Se ho ben interpretato il post di Nomo, tutto nasce dal fatto che si vede Ryu fare un Denjin Hadoken, ma:

1) Quello nella gif non è affatto un Denjin Hadoken, ma un classicissimo Shinkuu / Metsu e lo si nota chiaramente dal fatto che Chun-Li non si elettrizza

2) Anche se fosse un Denjin, non è che Ryu ha imparato a farlo solo durante il terzo capitolo, al contrario ci sarà arrivato che l'aveva già imparato nel periodo precedente (e quindi appunto tra il IV e il III). Senza contare che proprio durante questo periodo è tornato Gouken (che il Denjin lo conosce eccome) ed è proprio da lui che può averlo imparato...

Ma al di là di queste, che sono solo supposizioni da fans, io mi baserei su elementi più evidenti, ossia l'aspetto di Ryu.

Questo è il confronto tra il IV e il V:



Questo è invece un vecchio artwork del III:



A me sembra che il Ryu del V sia molto più vicino alla versione del IV che non a quella del III, senza contare che se fosse ambientato dopo il III dovrebbe essere ancora più invecchiato di come lo si vede nell'artwork...
 
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Si è solo fatto la barba :asd:
Più che altro è su Chun Li che mi soffermerei, ma si sa che le orientali tra tè e tisane varie invecchiano meglio.
Secondo me è il classico esempio delle contraddizioni temporali, un po' come i personaggi di Art of Fighting che hanno la stessa età di quelli di FatalFury nella saga di KoF.
Tra l'altro qui cambiano anche i disegnatori, e di conseguenza la loro diversa percezione di età.
 
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view post Posted on 6/12/2014, 12:25     +1   -1
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esclusiva si o esclusiva no?

CITAZIONE
So, there was this announcement this morning, and it was...kind of a big deal. Street Fighter 5 was officially confirmed today via a brief teaser trailer that was accidentally leaked before it was scheduled to drop.

By now, nearly the entire community is aware of the game's existence, and most everyone caught the trailer earlier today before it was pulled down.

Naturally, the appearance of a brand new, next-gen Street Fighter title sparked much discussion among the EventHubs crew. So today we bring you another one of our Round Tables in which we talk all things Street Fighter 5.

How do we feel about the new art style? Was it a wise decision for Capcom to make SF5 a PlayStation 4/PC exclusive? Which characters do we most want to see make a return?

You'll find these questions and more after the jump. As always, please feel free to jump into the comments section below and share your thoughts on our answers or provide answers of your own!
Do you think the move to make Street Fighter V PS4/PC exclusive is a wise one? Do you think we'll see an Xbox 360/Xbox One release down the road?


John a.k.a. Velociraptor: Sony must have made a pretty impressive deal with Capcom to keep 5 away from other platforms. With the way things tend to operate nowadays, I think the exclusivity on PS4 and PC will be on a timer. I expect that eventually we’ll see SF5 on Xbox One. It’s hard to imagine a game like that not being available on Xbox at all. Street Fighter 4 sales are now in the ballpark of some 8 million copies, right? If they want to repeat that, I think they’re going to have to be available on more than just one front.

Ryan a.k.a. Tryken: I absolutely think it's a wise decision from Capcom. It succeeds in making a couple of positive changes for the community and company. The first is that it unifies the play base better, which was previous fractured into three with Street Fighter 4.

It also helps fund Street Fighter V. Let's not beat around the bush. We all have a suspicion that Capcom isn't doing well financially. My guess is that Sony is putting money in on the development of the game in return for an exclusive release. We get a better game out of it, and Capcom gets to see a higher profit margin.

Do I think it'll come out for Xbox One? Possibly, though I don't see it coming out anytime soon. I imagine Sony paid some good money for Street Fighter V, and I doubt they'll want it to be spoiled with an Xbox release until they've gotten their investment back. In this case, it could pretty much decide the console for the foreseeable future of the fighting game community.

Steven a.k.a. DreamKing: It's definitely an interesting choice. Personally, I don't think it's particularly a smart move, considering there is such a strong fanbase for Ultra Street Fighter 4 on Xbox 360. Plus, I can see the backlash now...

Having said that, if Capcom is using console exclusivity to keep everyone on the same platform, avoiding the "this game lags on PlayStation or that game stutters on Xbox" issues, then I fully support that. I think we will eventually see an Xbox-based release, though.

Nick: a.k.a. MajinTenshinan: I think it's hard for us as outsiders to say. Capcom hasn't been too hot on the finance end lately, and I wouldn't be surprised if maybe Sony footed some of the development bill for Street Fighter 5 in exchange for exclusivity, timed or otherwise. Depending on how much help or incentive Capcom received, I can't really say on whether it'll come to Xbox One eventually or not.

One thing I can say, though, is that my next console to buy and have next to my Wii U just got decided for me.

Jon a.k.a. Catalyst: It depends. Capcom badly needed a cash infusion, so it makes sense they'd work a deal like this with Sony to gather additional funds.

In that sense, this move is very smart, or maybe the game doesn't happen this soon.

I'm personally a believer that this is a timed exclusive and will eventually hit the PS3/Xbox 360/Xbox One because it just makes way too much sense for it not to.

This morning's teaser trailer gave us a number of quick glimpses at Street Fighter 5's visuals. While the graphics are more than likely in the early stages of development, how do you feel about the game's new art style?


Nick: a.k.a. MajinTenshinan: I think it looks stunning. A friend of mine put it best and said "They look grown up." Especially for Ryu, I think that fits perfectly. Somehow, they both look so much more adult all of a sudden.

The visuals themselves feel a bit more gritty than past entries, and I can think of a few new challengers, I think would fit right in with these kinds of visuals...

Steven a.k.a. DreamKing: I'm kind of torn with the art style. I've always been a huge fan of the Street Fighter 4 series character models, and the Street Fighter 5 models definitely look different. To me, they look more like 3D renders of the official Street Fighter 3 Third Strike Online Edition artwork, which isn't bad at all. The overall mood for SF5 seems more serious than the previous iteration, so I'm looking forward to seeing what the finished product will look like.

Ryan a.k.a. Tryken: I think it's the right step. Yes, we're all used to seeing major jumps in style between Street Fighter iterations, but how often can Capcom reinvent its main series without time or a large amount of money? I like the direction they took it in. It's less blocky. It has a grittier touch of realism without going too far. I want Street Fighter V more than I want a decade of silence, and the lighting and graphics have me more excited than ever anyway.

Jon a.k.a. Catalyst: It's a little early for me to judge because it's obvious the visuals are still being worked on. My initial impressions are that it looks like a next generation title, and I like the darker look of things so far. The models and textures look high resolution and wonderful. With a bit more polish on the animations and a few rough edges, this game should look terrific.

John a.k.a. Velociraptor: It looks good. There was quite a bit of ink from what I recall. Reminds me of the intro video for Vanilla SF4 and for SFXT. Also, the game seemed really dark although that may just be the nature of the stage we saw… it’s way too early to make any broad conclusions. The graphics were amazing. I mean, did you see Chun-Li’s thighs in hi-def? Ridiculous.

With SF5 now on the horizon, does this mark the beginning of the end for Street Fighter 4 or will this see more people jumping on board to play 4 in anticipation of the upcoming game?


John a.k.a. Velociraptor: In my experiences, once a new title is on the horizon that can potentially replace and existing one, the current title sees a dip in player enthusiasm. Far off as the horizon may be, it’s now casting at least a tiny shadow over the current game. When AE was announced, many people in my ring of friends stop playing, or at least caring, about Super stating that “this game doesn’t matter anymore.” Now while I personally don’t agree with that line of thinking, I can’t deny that it happens. It still feels like the wave that Ultra is riding on is far from dispersing at this point. We’re looking forward to an update and getting excited for new costumes. I think it has, at LEAST, another 2 years as the main fighting game. That’s probably about how long we’re going to be waiting for 5 to come out.

Ryan a.k.a. Tryken: Initially, I predict more people playing Street Fighter 4 before the release of Street Fighter 5. I remember when Street Fighter 4 was on the horizon; I played Street Fighter 2 HD Remix like crazy just to bring over any transferable skill the game might afford me.

Of course, after the release, you'll see a decline as Street Fighter 4 settles into becoming another legacy game (one that's played at tournaments as a side event). It'll still be respected, but you won't see it drawing in big numbers as more players and prizes transfer over to SFV.

Nick: a.k.a. MajinTenshinan: I think Street Fighter 4 will more than likely stay static until the release of SF5, at which point it will slowly, but surely, die out. It's hard to tell when we have so little to go on, but I don't think people will pick up SF4 in anticipation for SF5.

Jon a.k.a. Catalyst: I think this heavily depends on how much of a departure, gameplay wise, this new entry is from Street Fighter 4. Capcom has typically been very good about making each numbered entry in the series play quite differently and have its own appeal, and as long as they keep this tradition alive, Street Fighter 4 should have a year or two left as a major tournament game even after SF5 is released.

Steven a.k.a. DreamKing: I think the masses are going to swarm to Ultra Street Fighter 4 now knowing that a new Street Fighter is on the way, I feel that more players will want to get in as much training time with the current title in preparation for the next.

Capcom is continuing their support for USF4 with new modes and costumes, so I feel like fresh content, coupled with the idea of a new game in mind, will get people competing more in the current-gen fighter.

Based off the very short glimpse we're given of gameplay in the video, do you think SFV will play similarly to Third Strike, Alpha, SFIV, or something entirely different?


Nick: a.k.a. MajinTenshinan: It's so hard to say. Just judging by the very little we saw, I think it looks like a more refined Street Fighter 4, but my personal hope is something that my colleague Ryan 'Tryken' Tullis brought up a few weeks ago, to use a Groove system similar to Capcom vs. SNK 2, where each groove represents a Street Fighter entry.

So basically, you'd have a Street Fighter 3 groove which gives you a parry, but has other drawbacks to not make it too powerful (like P-Groove in CvS2). Street Fighter 4 groove would give you an Ultra as a comeback mechanic, which the other grooves would not have. Stuff like that.

Jon a.k.a. Catalyst: I don't think Capcom will ever resurrect SF3's gameplay. That game just wasn't commercially viable enough to do it, compared with SF2 and SF4. It's too early to say based on the little game we've seen of SF5, but it looks like this game might be more combo friendly than SF4, maybe more akin to SFxT. Again, a lot can change at this stage of development, though.

Steven a.k.a. DreamKing: It's really tough to say. Street Fighter 3 introduced a new mechanic in the Parry System. Street Fighter 4 brought in Focus Attacks. Some of the attacks we saw Ryu and Chun-Li perform in the trailer came right out of 3S, so it's really up in the air at the moment. If I had to make an educated guess, I'd say that the foundation will be similar to Street Fighter 4, but we'll see a few new elements added that appeal to the hardcore fans of the franchise.

John a.k.a. Velociraptor: If I’ve learned anything from Capcom’s evolution of fighting games, we’re going to see something totally new. It’ll still be Street Fighter for sure, but we’ll get some new mechanic that will help define SF5. Probably not a parry, probably not a focus attack. Something totally new. The only thing that’s certain at this point: the older generations will “hate” it and the new generation of players will live by it. “Street Fighter 4 was a man’s game… this game caters way too much to noobs… blah blah blah…”

Ryan a.k.a. Tryken: The game speed appears quicker (though it could have been sped up for the trailer). It's tough to say until we see a gameplay focused trailer.

Capcom designed Street Fighter 4 in a way that would appeal to those with fond memories of Street Fighter 2. It went after the nostalgia, showing people their favorite characters rendered with current generation graphics. Capcom doesn't have the constraint anymore. It can go out of its way to develop a more robust game that doesn't try to live in the shadow of Street Fighter 2. Because of that, I expect a more aggressive and quick design similar to Third Strike or Alpha 3.

What characters would you most like to see in Street Fighter 5?


Jon a.k.a. Catalyst: Rose, but that shouldn't come as a surprise. After her, I'd generally like to see the fan favorites return, Cody, Juri, Cammy, Ken, Dudley, etc.

Capcom has a lot of telemetry data from USF4, and they know which characters are very popular with their players, and more importantly — which aren't. I'd generally like to see characters who aren't as popular moved to the back of the line, because while fans of Gen, Dee Jay, Hakan and Dhalsim definitely exist, the stats consistently show they're some of the least played characters in the roster.

Capcom can always add these fighters in later, and likely will given the size of most fighting game rosters at this point in time, but the focus should be on the most popular characters first so they can attract the largest user base. Take care of the biggest audience's concerns first, and then work on fan service later.

The main audience putting up their dollars for SF5 will pave the way to do even more fan service down the road, even if it disappoints some smaller parts of the scene, at first.

Steven a.k.a. DreamKing: I think it goes without saying that I want Dudley and Oni in Street Fighter 5. But as far as others go, I'd really love to see Q and Urien make their return from Third Strike. Both characters are so interesting, and Urien's play-style is so damn sick! I was never good at 3S, but I always wished I could pull off the Aegis Reflector pressure. If I get the opportunity to do so in Street Fighter 5... get ready for the salt to flow :D

John a.k.a. Velociraptor: Obviously I’d like to see Gouken in it, but I’m not holding my breath by any means. One character I’ve always wanted to see as a playable: Gotetsu. I don’t know HOW Capcom could BEND THEIR STORYLINE so that Gotetsu was alive and playable… but it’d be cool if they did. Other than that, I don’t really care. I trust Cap to do what they do well and give us a good roster. We’ll see some new faces and some favorite oldies. Oh and if they could bring Viper back strictly as a training dummy… that’d be great.

Ryan a.k.a. Tryken: Of course, my first answer will be Karin. You have to have her in the game at some point. She's one of the most requested characters and acts as the dichotomous rival of Sakura. I think if they announced her addition to the game, it'd make the hype meter break.

My second is more personal and less popular. I want the enigmatic Q to return. He'd fit perfectly into the grittier look of the new game. Also, if the time line of the title has approached or surpassed that of Third Strike, then it makes perfect sense to bring one of Third Strike's most recognizable characters back to the roster.

Nick: a.k.a. MajinTenshinan: I have a few faces from Street Fighter 4 I'd like to see return, but I'm going to keep this all about characters that have been out of the spotlight for too long. Give me Alex. Give me Maki. Give me Eagle. Any of those three, and I'll be over the moon with joy.

More on EventHubs...
http://www.eventhubs.com/news/2014/dec/05/...ble-discussion/
 
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view post Posted on 6/12/2014, 12:47     +2   +1   -1
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CITAZIONE (= Cpt. Van Wafer = @ 6/12/2014, 12:07) 
Cmq io non l'ho mica capita sta cosa che SFV è ambientato dopo il III.

Se ho ben interpretato il post di Nomo, tutto nasce dal fatto che si vede Ryu fare un Denjin Hadoken, ma:

1) Quello nella gif non è affatto un Denjin Hadoken, ma un classicissimo Shinkuu / Metsu e lo si nota chiaramente dal fatto che Chun-Li non si elettrizza

2) Anche se fosse un Denjin, non è che Ryu ha imparato a farlo solo durante il terzo capitolo, al contrario ci sarà arrivato che l'aveva già imparato nel periodo precedente (e quindi appunto tra il IV e il III). Senza contare che proprio durante questo periodo è tornato Gouken (che il Denjin lo conosce eccome) ed è proprio da lui che può averlo imparato...

Ma al di là di queste, che sono solo supposizioni da fans, io mi baserei su elementi più evidenti, ossia l'aspetto di Ryu.

Questo è il confronto tra il IV e il V:



Questo è invece un vecchio artwork del III:



A me sembra che il Ryu del V sia molto più vicino alla versione del IV che non a quella del III, senza contare che se fosse ambientato dopo il III dovrebbe essere ancora più invecchiato di come lo si vede nell'artwork...

No ma secondo me dell'età non ne tengono conto proprio (come accade un po' ovunque), più che altro cercano di rendere i pg più "ideali" possibile, di sicuro non tornano al Ryu coi capelli rossicci della serie Alpha, perchè è più iconico quello coi capelli neri... e non mettono la barbetta perchè l'icona Ryu non prevede la barba in generale.

Dopotutto ogni qualvolta si mettono a fare invecchiametti o cambiamenti radicali nei picchiaduro, accadono disastri...quindi è meglio che tengano i personaggi con un'età "ideale" e buona così (dipende molto anche dai disegnatori che prendono) :sisi: .
Spiderman è un ragazzotto da più di 50 anni... un motivo ci sarà.
 
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view post Posted on 6/12/2014, 13:58     +2   +1   -1
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Relativamente all'età ci si può fare poco, i capoccia della Capcom hanno delle idee decisamente arretrate sul versante dell'innovazione e l'aspetto dei personaggi di SF ne è un esempio. Per intenderci, Sakura ha l'aspetto di una studentessa liceale fin dallo Zero 2 perchè - parole loro - 'la gente conosce Sakura come una studentessa perciò cambiandole il look non si identificherebbero più con il personaggio', eh certo, perchè Cammy Killer Bee e Cammy Delta Red sono UGUALI proprio. O Chun Li Zero e Chun Li Classic. La gente non mi sembra si sia stracciata le vesti, anzi.

Qui non si parla di stravolgere roba a livello dei Manwha di SF3 , basterebbe appunto un cambio anche sottile di look. Un pò di barba sfatta. Qualche ruga. Una ciocca di capelli bianchi. Un look MENO DA HOTPANTS PER UNA VENTENNE.



Vabbè, già è buono che questi primi modelli sembrano davvero meno 'gommosoni' pur avendo come 'base' quelli precedenti. Chun Li ad esempio è molto più femminile (il volto del modello di SF4 era ai livelli di un pupazzone mascolino) e Ryu ha l'aspetto di un tizio vissuto, non un ragazzotto con il mascellone.

Sul gameplay la gente comincia a fare paragoni su quei 15 secondi di azione che si sono visti nel video, e sembra più simile al 3, e sembra più simile al 4. Da parte mia dò più ragione a quelli che pensano che sarà una cosa a se, come in ogni nuova interazione della saga. Dirò di più e vedremo se il tempo mi darà ragione: personalmente sono convinto (dato che Capcom NON regala nulla) che il gameplay potrà essere una versione estremamente 'ripulita' e perfezionata dell'Omega Mode. Già da quel poco che si è visto dell'Omega abbiamo un sistema più combo-heavy (ma semplificato, con maggiori target combo e un discreto numero di mosse 'automatiche' multihit), un gioco di proiettili meno lineare (più proiettili angolati, velocità meno omologate) e un pacing maggiore (per dire, Guile sembra CORRERE rispetto al movimento che ha nella versione regolare).
Che poi è quello che la gente vede (o crede di vedere) in quei 15 secondi del V.

Ah, Street Fighter V ?

Dobbiamo chiamare i Dhamm per la Opening :lolling:

Video
 
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view post Posted on 6/12/2014, 14:06     +1   -1
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al momento però siamo ancora in fase beta, se ricordate le prime immagini di SF 4 erano piuttosto diverse dal gioco finale :sisi: -_-
 
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view post Posted on 6/12/2014, 15:12     +1   -1
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Mi trovo d'accordo con Wra, mi aspettavo che in SF 5 avrebbero cambiato il look dei pg, ma vedendo Ryu e Chun non credo che ci aspetteranno miracoli da questo punto di vista ( ma spero di essere smentito ).

Ma sono l'unico a cui piace il parry system?
Lo trovavo decisamente divertente sopratutto quando riuscivo a ''parrare'' un colpo di una super ( prendendo però in pieno tutti gli altri colpi subito dopo, lo so, sono nabbo :( )
Semplice e difficile allo stesso tempo, chissà se verrà reintrodotto nuovamente nella serie.

Edited by Merl - 6/12/2014, 15:28
 
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view post Posted on 6/12/2014, 15:30     +1   +1   -1
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Dopotutto ogni qualvolta si mettono a fare invecchiametti o cambiamenti radicali nei picchiaduro, accadono disastri..

Non c'è bisogno di "cambiamenti radicali", ma almeno evitare di dare l'impressione che i personaggi si siano tutti ibernati come Nina Williams o tuffati nella piscina di Cocoon, per paura di stravolgere chissà quale presunta immacolata iconicità.
Per fare un esempio per me Lau Chan ci ha guadagnato con l'età, e si è distaccato dal suo modello ispiratore (Taobaibai). E possiamo parlare anche di Baek e diversi altri. Certo non sono i protagonisti, ma per dire anche l'Haohmaru di Warrior's Rage a me non dispiaceva affatto.
Haohmaru-Samurai-Shodown-Warriors-Rage-

Poi vabé SF è un caso disperato, dato che è una saga che non si è mai posta una pianificazione temporale, e vive più che altro "alla giornata". Nell'Alpha si vede che sono stati ringiovaniti appositamente, ma per il resto a me il Ryu più vecchio pare quello del 2, se proprio devo dirlo.
 
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view post Posted on 6/12/2014, 16:15     +1   -1
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Comunque Ryu sembra molto piu "incattivito" e lo stile e' decisamente piu "dark" rispetto al 4, a mio avviso.
Forse sara' uno SF piu "serio" ? L'unica cosa che non mi convince e' lo stage di ChunLi, mi sembra poco ispirato..... Comunque spero che tornino gli stage personali per ogni pg.
 
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CITAZIONE (CrisDrago @ 6/12/2014, 16:15) 
Comunque Ryu sembra molto piu "incattivito" e lo stile e' decisamente piu "dark" rispetto al 4, a mio avviso.
Forse sara' uno SF piu "serio" ? L'unica cosa che non mi convince e' lo stage di ChunLi, mi sembra poco ispirato..... Comunque spero che tornino gli stage personali per ogni pg.

Ricordi Cris ? era più o meno quello che avevo detto io come mi piaceva il futuro SFV più serio nel vero concentrato Street Fighter puro !! per la grafica ci siamo aspetterà il resto, speriamo nel 2016 l'uscita, i Boxsari stanno facendo la fila al GS per ridare indietro la One per la PS4 :asd:
 
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view post Posted on 6/12/2014, 16:29     +1   -1
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CITAZIONE (Daimos @ 6/12/2014, 16:23) 
CITAZIONE (CrisDrago @ 6/12/2014, 16:15) 
Comunque Ryu sembra molto piu "incattivito" e lo stile e' decisamente piu "dark" rispetto al 4, a mio avviso.
Forse sara' uno SF piu "serio" ? L'unica cosa che non mi convince e' lo stage di ChunLi, mi sembra poco ispirato..... Comunque spero che tornino gli stage personali per ogni pg.

Ricordi Cris ? era più o meno quello che avevo detto io come mi piaceva il futuro SFV più serio nel vero concentrato Street Fighter puro !! per la grafica ci siamo aspetterà il resto, speriamo nel 2016 l'uscita, i Boxsari stanno facendo la fila al GS per ridare indietro la One per la PS4 :asd:

Sarebbe anche l'ora, e' una console che mi e' stata sui coglioni fin dal suo esordio quando annunciarono tutte quelle schifezze sugli rdm, sugli always online, kinect obbligatorio e la perla della frase di Mattrick. Spero faccia la fine del Virtual Boy, a sto giro quelli di MS sono stati dei minchioni e se lo meritebbero.
E sono un boxaro eh.

Per l'uscita io dico primavera 2016, il grosso lo mostreranno all'E3 2015 e al TGS2015 (qui gia in forma giocabile magari).
 
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view post Posted on 6/12/2014, 17:08     +1   +1   -1
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Ricordi Cris ? era più o meno quello che avevo detto io come mi piaceva il futuro SFV più serio nel vero concentrato Street Fighter puro !! per la grafica ci siamo aspetterà il resto, speriamo nel 2016 l'uscita, i Boxsari stanno facendo la fila al GS per ridare indietro la One per la PS4 :asd:

No console war anche qui please :asd:

Non ci trovo nulla di divertente quando un gioco multipiatta diventa esclusiva di colpo ( ne so qualcosa :( ), considerando anche che i fanboy console stanno iniziando a spalare la peggior spazzatura no sense sulla community pc senza nessun perchè, cose del tipo '' cosa gioite pc gamer, tanto la versione pc farà schifo e siete tutti pirati '' oppure '' non ci sono giocatori competitivi su pc, perchè i tornei si giocano solo su console'' ok, ma pensavo che la bravura di un player fosse basata sulla skill, indifferentemente dalla piattaforma su cui gioca, e arcade stick e joypad vanno pure su pc senza problemi.
Non credo che un pc player random possa avere problemi se in un torneo od un raduno x si utilizzi una 360 al posto di un personal computer, utilizzi la tua periferica e via.

Parere personale ovviamente :unsure:

Edited by Merl - 6/12/2014, 19:14
 
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